Recent News
Lokalna kampania reklamowa- jaką wybrać

Wiele biznesów cechuje przede wszystkim ich lokalny charakter- szereg usług nie może być przecież świadczonych na odległość. Wówczas, tak jak i sama usługa- również kampania reklamowa związana z takim biznesem musi mieć charakter lokalny i być zaprojektowana w specjalny sposób. Doskonałą możliwość stworzenia takiej kampanii daje reklama Google Ads. W ustawieniach takiej kampanii można się bowiem skupić na konkretnym mieście i generować reklamy, które będą się wyświetlały tylko i wyłącznie tym użytkownikom, którzy będą się logowali do sieci z adresów ip przypisanych do interesującej nas lokalizacji. Z taką kampanią można tak naprawdę wystartować w kilka dni, a dodatkowo daje ona możliwość zaawansowanej analityki internetowej, co pozwala kontrolować budżet oraz efektywność prowadzonych działań. 

Reklama Google Ads opiera się o słowa kluczowe 

Jedną z najprostszych kampanii reklamowych w ramach tego systemu jest reklama w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku dobierania fraz kluczowych do kampanii lokalnej również analizuje się statystyki dotyczące danego obszaru- województwa czy też konkretnego miasta. Statystyki te pozwalają oszacować potrzebny na kampanię budżet, a także mogą powiedzieć nam coś więcej o konkurencji ze strony innych firm. Co ważne, frazy same w sobie również mogą już posiadać “lokalny” dodatek zawierając w sobie nazwę miasta. Jak się okazuje, użytkownicy często właśnie w taki sposób szukają różnego rodzaju usług. 

Dla jakiej firmy odpowiednia będzie taka właśnie kampania? 

Z możliwości czerpania korzyści z kampanii lokalnej może skorzystać każdy przedsiębiorca, który działa na konkretnym obszarze, ale nie jest w stanie dojechać do klienta znajdującego się np. na drugim krańcu kraju. W grę wchodzą więc tutaj wszystkie sklepy stacjonarne, lokale usługowe czy też ekipy budowlane. Jeśli jednak dany sklep oprócz lokalu stacjonarnego prowadzi również sprzedaż wysyłkową- w takim przypadku oprócz kampanii lokalnej najlepiej jest też wdrożyć kampanię ogólnopolską, którą również bez trudu uda się stworzyć w systemie Google Ads. 

News Reporter